سازنده اسپلیت تی

ضخامت سنج اکس تک (EXTECH) مناسب سازنده اسپلیت تی

در ادامه معرفی برندهای معتبر و صاحب نام تولید کننده ضخامت سنج برای سازنده اسپلیت تی، ضخامت سنج اکس تک (EXTECH) معرفی می گردد. اسپلیت تی برای این که بهترین و باکیفیت ترین فرایند ساخت را داشته باشد باید باید دقیق ترین ابزارها و تجهیزات کنترل، بازرسی و اندازه گیری را مورد استفاده قرار دهد و یکی از این ابزارها که از اهمیت بالایی برخوردار است ضخامت سنج است.

سازنده اسپلیت تی برای انتخاب متریال خود و ضخامت آن حتما می بایست با حضور مستقیم در محل نصب اسپلیت تی اقدام به اندازه گیری ضخامت لوله ای کند که سیال درون آن جریان دارد. این ضخامت ضخامت واقعی لوله محسوب شده و محاسبات لازم برای طراحی اسپلیت تی بر اساس آن انجام می شود.

ضخامت سنج اولتراسونیک برای طراحی اسپلیت تی ضروری است
اسپلیت تی نیازمند ضخامت سنجی خطوط لوله دارد

ما همواره بر استفاده از یک ضخامت سنج قوی و مؤثر برای فرایندهای طراحی اسپلیت تی تأکید کرده و بر این باور هستیم که بروز کوچک ترین ایراد و آسیبی از ناحیه محاسبه ضخامت لوله می تواند کل فرایند را به تخریب بکشد. سازنده اسپلیت تی باید تمامی متغیرهای دخیل از جمله ضخامت لوله را دقیقاً و عمیقاً مورد توجه قرار دهد چرا که هر یک از این عوامل در صورت اهمال می توانند منشأ تخریب اسپلیت تی باشند.

ضخامت سنج های اولتراسونیک EXTECH از جمله برندهایی در زمینه ضخامت سنجی خطوط لوله محسوب می شوند که از نظر ما کارایی و دقت لازم جهت انجام عملیات های مربوط به اسپلیت تی را دارند. این محصولات تولیدی شرکت اکس تک دارای دوام بالا و سهولت در عملکرد هستند و به همین دلیل می توانند ابزاری مناسب برای محاسبه ضخامت واقعی لوله باشند.

شرکت EXTECH دارای سه سری عمده محصولات ضخامت سنج اولتراسونیک می باشد که در ضخامت سنجی خطوط لوله کاربرد گسترده داشته و علی الخصوص برای طراحی اسپلیت تی مورد استفاده قرار می گیرند. این سری ها به شرح زیر هستند:

– ضخامت سنج EXTECH مدل TKG100 که برای ضخامت سنجی غیر مخرب بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ضخامت سنج دارای دامنه اندازه گیری بالا بوده و برای پروب های 5 مگاهرتز توان ضخامت سنجی خطوط لوله و ورق های فولادی از 0.04 تا 20 اینچ می باشد. برای پروب های 10 مگاهرتز این عدد مابین 0.02 تا 20 اینچ می باشد. صفحه نمایش این ضخامت سنج شرکت اکس تک دارای نور مشکی بوده و در معرض آفتاب نیز به راحتی خوانده می شود. دارای قابلیت تبدیل چندگانه برای دماهای بالا بوده و ابزارهای اندازه گیری سخت و محکمی دارد.

ضخامت سنج اولتراسونیک مناسب برای اسپلیت تی
ضخامت سنج TK250 شرکت EXTECH که داده ها را بصورت مواج نشان داده و برای سازنده اسپلیت تی بسیار کاربردی است

– ضخامت سنج TK150 دیگر محصول تولیدی شرکت اکس تک (EXTECH) می باشد که علاوه بر گزینه های ذکر شده بالا، دارای حافظه داخلی 100 کیلوبایتی می باشد و اطلاعات را ذخیره می کند. از این ضخامت سنج می توان خروجی اکسل گرفت. ضخامت سنج اولتراسونیک مدل TK150 دارای هشدار دهنده لرزشی بوده و دارای قابلیت اکو به اکو می باشد که خطاهای پوششی را کاهش می دهد.

– ضخامت سنج EXTECH TK250 که داده ها را به صورت نمودارهای مواج نشان می دهد و می توان از طریق آن نوسان در ضخامت لوله را در امتداد حرکت ضخامت سنج روی لوله اندازه گیری کرد. این ضخامت سنج دارای صفحه نمایش LCD با آلارم های هشدار دهنده قرمز، زرد و سبز رنگ است. ضخامت سنج شرکت اکس تک مدل TK250 از کاربردی ترین مدل های ضخامت سنج در صنایع مربوط به خطوط لوله محسوب می شود و نظر بسیاری از فعالان این صنعت کلیدی را به خود جذب کرده است.

هر سه نوع محصول ذکر شده شرکت اکس تک دارای قابلیت کاربردی در زمینه ضخامت سنجی خطوط لوله و انجام طراحی های لازم برای سازنده اسپلیت تی خواهد بود. سازنده اسپلیت تی باید بتواند درک دقیقی از ضخامت لوله در امتداد قسمتی که اسپلیت تی روی آن نصب می شود داشته باشد تا بتواند نسبت به امکان سنجی فرایند و نیز توجیه فنی استفاده از اسپلیت تی برای انجام عملیات انشعاب گیری بخصوص استفاده کند.

لازم به ذکر است اتصال انشعابی همواره اسپلیت تی نخواهد بود و سازنده اتصال ممکن است پس از ضخامت سنجی و انجام سایر تست ها جهت محاسبه دیگر متغیرهای تأثیرگذار در کیفیت محصول، تشخیص به این دهد که می توان از اتصالاتی دیگر نظیر سدل نیپل یا ولدولت استفاده کند.

ضخامت سنج اولتراسونیک اکس تک
ضخامت سنج اکس تک (EXTECH) مدل TK100 برای سازنده اسپلیت تی

ابزارهایی نظیر ضخامت سنج و دیگر تجهیزات اندازه گیری این کمک را به سازنده اسپلیت تی می کند که ابتدا به ساکن توجیه پذیری فنی و ایمنی استفاده از اسپلیت تی را اثبات کند و در فاز بعد بر اساس این متغیر و سایر متغیرها طراحی دقیق و مناسب برای اسپلیت تی یا هر اتصال قابل توجیه دیگر را داشته باشد.

شرکت پیشگام صنعت ابزار که خود سازنده اسپلیت تی و سایر اتصالات می باشد و از اتصالات ساخته شده برای انجام عملیات انشعاب گیری استفاده می کند، در واقع خود نتیجه عملکردی محصول ساخته شده توسط خودش را به عینه می بیند و در صورتی که اسپلیت تی ساخته شده دارای ایراد و اشکال باشد عملیات انشعاب گیری دچار ایراد خواهد شد و در واقع فلسفه کاری شرکت پیشگام صنعت ابزار زیر سؤال خواهد رفت. از این رو ما همواره از بهترین ابزارها برای پیشبرد بهینه فرایندهای خود و انجام موفق عملیات انشعاب استفاده می کنیم. ضخامت سنج اولتراسونیک EXTECH یکی از این ابزارهاست که آزمون خود را پس داده است و ما هیچ وقت از جانب این ابزار دچار ایراد و آسیب در فرایندهای مربوط به خود نشده ایم.

یک پاسخ بنویسید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن